پایان نامه رشته حسابداری: ارتباط بین قدرت بازار تولید و ساختار صنعت و مدیریت سود در بورس اوراق بهادار

 thesis-download-2

عنوان کامل پایان نامه :

 بررسی ارتباط بین قدرت بازار تولید و ساختار صنعت و مدیریت سود در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار

قسمتی از متن پایان نامه :

  1. مدیریت سود خوب در برابر مدیریت سود بد: در مدیریت سود بد که در اصل، همان مدیریت سود نا مناسب است، تلاش می شود عملکرد عملیاتی واقعی شرکت با استفاده از ایجاد ثبت های حسابداری مصنوعی یا تغییر برآوردها از میزان معقول،  مخفی بماند.. برای مثال،  هیئت اجرائیه ی یک شرکت ممکن است تاثیرات یک حاشیه سود کم را با ثبت درآمد های دوره بعد در این دوره یا کاهش هزینه های مطالبات سوخت شده،  افزایش دهند. پنهان کردن روند عملیات واقعی با استفاده از تهاتر های حسابداری مصنوعی و افشا نشده از مصادیق مدیریت سود بد می باشند. که اغلب آن نیز امری غیر قانونی می باشد. به این دلیل وجود ذخایر مخفی،  شناخت نا درست درآمد،  قضاوت های محافظه کارانه،  بیش از حد یا کمتر از حد می باشد. در بدترین حالت،  اینها به تقلب منجر می شود.

در مقابل،  مدیریت سود خوب نیز وجود دارد. یک فعالیت عاقلانه و مناسب که بخشی از فرآیند مدیریت مالی و اعاده ارزش سهامداران می باشد،  از موارد مدیریت خوب سود به شمار می رود. مدیریت سود خوب از فرایند روزمره اداره یک شرکت با مدیریت عالی،  محسوب می شود،  که در طی آن مدیریت،  بودجه معقول تعیین می نماید،  نتیجه ها و شرایط بازار بررسی می کند،  در برابر تمامی تهدیدات و فرصت های غیر متظره واکنش مثبت نشان میدهد و تعهدات را در بیشتر یا تمامی موارد به انجام می رساند. یک شرکت نیاز به بودجه ریزی،  داشتن هدف،  سازمان دهی عملیات داخلی و ایجاد انگیزه در کارکناش در کنار ایجاد یک سیستم بازخورد،  جهت آگاهی سرمایه گذارانش دارد. رسیدن به نتیجه های با ثبات و قابل پیش بینی و رسیدن به روند مثبت سود با استفاده از محرک های طرح ریزی و عملیاتی خوب،  نه غیر قانونی است و نه غیر اخلاقی. نشانه ای از مهارت ها و پیشرفت است که بازار در پی آن است و به آن پاداش می دهد.

گاهی اوقات به این مدیریت سود “خوب “،  مدیریت سود ” عملیاتی ” گفته می شود ( دجورج،  1999 ) که در آن مدیریت اقداماتی را در جهت تلاش ( با استفاده از تصمیمات قابل قبول و داوظلبانه ) انجام می دهد. برای مثال،  مدیریت ممکن است فعالیت روزانه کارخانه را چند ساعت زودتر تعطیل کند و به کارگران بعد از ظهر مرخصی دهد. این تصمیم به خاطر آن است که آنان به اهداف تولید به خوبی برسند یا به خاطر آن است که سطح موجودی تولید شده به اندازه کافی بالا می باشد و نیازی به موجودی بیشتر نیست. یا این که به عکس کارگران را به دلیل نرسیدن به اهداف تولید،  تنبیه نماید. تمامی این موارد اتفاق می افتد،  تجارت چیزی جز تلاش در رسیدن به اهداف و رسیدن به رشد با ثبات و قابل اتکا در کنار عکس العمل در مقابل رقبا و توسعه بازار نیست.

یک مدیریت سود خوب،  ممکن است تصمیم گیری کند که به اختیار در دوره ای که درآمد عملیاتی پایین است،  تعدادی از دارایی ها به فروش رود – شاید شرکت در حال بستن یک قرارداد خوب باشد که در دوره بعد درآمد زایی دارد و نشان دادن این سود در جهت لطمه وارد نکردن به اعتبار شرکت،  مورد نیاز باشد – در صورت بیان مناسب،  روند ایجاد شده،  گمراه کننده نخواهد بود. برخی افراد باور دارند که چنین عملی،  تصمیم گیری را خدشه دار می نماید و مدیریت سود را کاهش می دهد ولی تصمیم گیری بر این پایه استوار است که آیا نتیجه های به دست آمده قابل اتکا است و آیا مبادله ها به گونه ای مناسب بیان شده است یا خیر. از این رو می توان نتیجه گرفت که مدیریت سود،  بد نیست. در حقیقت مقوله ای مورد پذیرش و مورد نیاز در درون و برون شرکت توسط تمامی صاحبان سود بازار سرمایه می باشد.

  1. قیمت گذاری محصول: ارائه محصولات بهتر نسبت به سایر رقبا و استفاده از گام‌های صحیح در انتخاب استراتژی برای رسیدن به موقعیت مطلوب در مقابل رقبا، جزء اصول مهم برای رسیدن به سودآوری در مدل کسب و کار می‌باشد. بنابراین یک بنگاه باید قادر به قیمت گذاری محصولاتش به گونه‌ای باشد که بتواند درآمدهایی متناسب با ارزش ارائه شده به مشتری بدست آورد و به این ترتیب موقعیتش را نسبت به مشتریان، کالاهای مکمل،  رقبا و تازه واردین بالقوه حفظ نماید.. قیمت گذاری مهم‌ترین جزء از مدل کسب و کار می‌باشد و تصمیمات در مورد آن تاثیر زیادی بر روی سودآوری بنگاه به همراه دارد. قیمت گذاری موفق با پاسخ گویی به برخی از سئوالات مهم،  معین می‌شود:

چگونه قیمتی باید تنظیم شود که بتواند با مزایایی که بنگاه به مشتریان عرضه می‌کند و هزینه این منافع ارتباط داشته باشد؟

چه زمانی می‌بایست بنگاه قیمت‌هایش را کاهش دهد یا بالا ببرد؟

عکس العمل رقبا و مشتریان در زمانی که بنگاه قیمت‌هایش را بالا یا پایین می‌آورد چگونه خواهد بود؟

چه زمانی بنگاه می‌بایست به ارزان فروشی بیش از حد محصولاتش بپردازد؟

یک بنگاه اغلب باید تصمیم بگیرد که می‌خواهد قیمت خود را کاهش دهد یا افزایش،  قیمت محصولات جدیدش بالا باشد یا پایین،  قیمت محصول همواره ثابت باشد یا متغیر،  از طرح‌های قیمت گذاری ثابت استفاده کند یا مزایده‌ای و … . به انتخاب یک راه یا مجموعه‌ای از این راه‌ها،  استراتژی قیمت گذاری می‌گویند. موفقیت یک استراتژی قیمت گذاری،  تابعی از خود استراتژی،  مدل کسب و کار و به خصوص تناسب استراتژی قیمت گذاری با مدل کسب و کار می‌باشد.

تحقیقات انجام شده در زمینه خدمات همواره این مساله را در سازمان ها ضروری برشمرده اند که مدیران به موازات توجه به مشتریان به عنوان عامل خارجی،  به کارکنان به عنوان عامل داخلی تمرکز نمایند. این تمركز داخلی در حوزه بازاریابی داخلی است. با وجود مطرح شدن بازاریابی داخلی در طول بیش از دو دهه،  اکثر عملیاتی سازی مفهوم بازاریابی پیرامون ایده های مربوط به بازارهای محصولی رقم خورده،  بر بازار خارجی متمرکز مانده و نسبت به تمرکز داخلی ضروری در بازارهای خدماتی بی توجه مانده است. اینچنین عملیاتی سازی مفهوم بازاریابی،  در بازارهای مدرن -كه اکثر تصمیمات خرید ترکیبی از عناصر محصول و خدمت را در بر می گیرند- خارج از رده تلقی می گردد،  بطوریکه پیش بینی می شود در بلندمدت،  كیفیت خدمت در نظر مصرف کننده مهم تر از كیفیت محصول باشد (لینگز[1]2004)

[1] LIngz

سوالات یا اهداف پایان نامه :

 سئوالات تحقیق:

آیا بین قدرت قیمت گذاری بازار تولید شرکت ومدیریت سود رابطه معنا داری وجود دارد؟

آیا شرکتهای موجود در صنایع رقابتی­ تر،  مدیریت سود بیشتری اعمال می کنند ؟

دانلود رایگان فایل دموی این پایان نامه (فقط حاوی ده صفحه از صفحات پایان نامه با فرمت ورد):

بررسی ارتباط بین قدرت بازار تولید و ساختار صنعت و مدیریت سود در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه - تز - رشته حسابداری

لینک متن کامل پایان نامه رشته حسابداری با عنوان : بررسی ارتباط بین قدرت بازار تولید و ساختار صنعت و مدیریت سود در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار با فرمت ورد

Author: 92

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *