ترفند و آموزش

ویژگی‌های اندروید ۱۵ و امکانات جدید آن

اندروید ۱۵ دارای مشخصه‌های جالبی مانند قابلیت اشتراک‌گذاری بخشی از صفحه نمایش، کنترلر‌های جدید دوربین، قابلیت Notification Cooldown و… می‌باشد. علاقه مندان به حوزه فناوری تمایل دارند با خبر انتشار هر نسخه جدید از سیستم عامل اندروید، از ویژگی‌های جدید آن باخبر شوند. این امکان به کمک این مطلب که توسط کارشناسان مجله اینترنتی آسمونی نوشته شده فراهم است. اگر شما هم قصد دارید با مهم‌ترین ویژگی‌های اندروید ۱۵ آشنا شوید این مطلب برای شماست. پس تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

اندروید ۱۵ و مهم‌ترین مشخصه‌های آن

بدیهی است که هر نسخه جدید از یک سیستم عامل دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های بیشتر نسبت به نسخه‌های پیشین باشد. درباره اندروید ۱۵ نیز این قاعده صادق است. در ادامه مهم‌ترین مشخصه‌های این سیستم عامل تحت حمایت اندروید را توضیح خواهیم داد.

امکان ضبط بخشی از صفحه نمایش

شاید در نسخه‌های قبلی سیستم عامل اندروید، امکان ضبط صفحه نمایش برای تمام آن فراهم بود. اما در اندروید ۱۵ این امکان برای ضبط بخشی از صفحه نمایش هم فراهم شده است. به طوری که می‌توانید به جای کل صفحه نمایش، برشی از آن را رکورد کنید.

قابلیت Notification Cooldown

هیچکس نمی‌خواهد وسط یک قرارکاری مهم و رسمی مدام با سر و صدای آلارم گوشی رو به رو شود. توسعه دهندگان اندروید برای این دغدغه شما به طور کامل چاره اندیشی کرده اند. به طوری که سیستم عامل اندروید خود به خود تشخیص می‌دهد که این آلارم‌ها برای گفتگویی خاص بوده و دیگر نیازی به درآوردن صدای این اعلان‌ها نیست.

پیشرفت‌های تصویربرداری

از نظر سخت افزاری هم گوشی‌های دارای سیستم عامل اندروید ۱۵ ارتقا پیدا کرده اند. یکی از این مصادیق ارتقا به بحث تصویربرداری مربوط می‌شود. فناوری تصویربرداری اندروید ۱۵ دارای قابلیتی به منظور عکسبرداری در نور کم می‌باشد. همچنین امکان انتخاب زمان دقیق فلش زدن گوشی هم به کمک این فناوری‌های جدید فراهم است.

نوشته دیگر :   گیم سرور های ایرانی

کنترل گر ویبره صفحه کلیn

در نسخه اندروید ۱۵ شاهد این هستیم که به منظور کنترل ویبره صفحه کلید هم کنترلر جدیدی طراحی شده است. درصورتی که کلید را فعال‌سازی کنید، بی‌توجه به اینکه از کیبورد چه نرم افزاری استفاده می‌کنید، دیگر خبری از ویبره نخواهد بود. البته که امکان فعال‌سازی مجدد ویبره هم به کمک این ویژگی فراهم می‌باشد.

امکانات مربوط به فناوری بلوتوث

سیستم عامل اندروید امکان کنترل فناوری بلوتوث را از طریق بخش quick settings فراهم کرده است. بسیاری از کاربران اندروید ارتباط بلوتوث را به حال خود رها می‌کنند. امکان اینکه به دستگاه‌های جداگانه بلوتوثی در اطراف خود وصل بشید، یا این اتصال را مجددا برقرار کنید فراهم است.