مطالب عمومی سری اول

پردیس برای سکونت بهتر است یا پرند؟

گسترش شهرنشینی و تمرکز امکانات در کلان‌شهرها، مردم رو از سراسر کشور به طرف این شهرها کشونده. همین افزایش جمعیت موجب ناامنی، بیکاری، آلودگی هوا و محیط زیست در پایتخت شده.
شهرهایی چون پردیس و پرند، هم جهت با حل این مشکل و سرازیر کردن جمعیت تهران به دور و بر شهر تاسیس شده‌ان. افزایش بی اندازه و محدودیت اندازه مسکن تو تهران باعث شده مردم از این شهرهای تازه‌تاسیس استقبال کنن و به فکر خرید خونه در پرند و پردیس بیفته. شهرهایی آروم، امن و با ظرفیت‌ بالا واسه پیشرفت. پردیس شهر شمالی دور و بر تهران و پرند در جنوب غربیه.

البته باید گفت که الان پرند ظرفیت خیلی بیشتری واسه پیشرفت داره و آینده خیلی روشنی واسه اون پیش‌بینی می‌شه. این در حالیه که گفته می‌شه پردیس تقریبا بخشی کلی‌ای از رشد خود رو پشت سر گذاشته و سال‌ها قبل از پرند تاسیس شده.
به خاطر همین شاید واسه سکونت و زندگی در پردیس به دلیل امکانات و خدمات بیشتر، فعلا موقعیت بهتری باشه اما با در نظر گرفتن برنامه‌ریزی‌هایی که واسه پرند انجام شده، واسه سرمایه‌گذاری روی خرید خونه در پرند حساب بیشتری می‌توان باز کرد.
در کل خرید آپارتمون در حومه تهران موقعیتی مناسب واسه سرمایه‌گذاریه و پرند نسبت به دیگر شهرهای حومه تهران مثل، اندیشه، پردیس، لواسان و … قیمت کمتری داره.

پرند دارای بیشترین اندازه رشد جمعیت در بین شهرهای کشور بوده و مسکن مهر بزرگ‌ترین پروژه خود رو در این شهر به اجرا گذاشته.
همین موضوع باعث شده که کمبود امکانات در این شهر جلوه و کرد بیشتری داشته باشه و نبود هماهنگی سرعت احداث پروژه‌های خدمات‌رسانی و روبنایی با روند رشد جمعیت، مشکل‌ساز تر باشه. پردیس سرانه امکانات فرهنگی و آموزشی بالاتری داره.
از نظر فضای سبز هم در پردیس شرایط مطلوب‌تره. در مورد خدمات اورژانسی، کمک رسانی و درمانی هم وضعیت به همین شکله. پردیس آب و هوای بهتری داره هوای پرند تقریبا مثل خود تهرانه و تابستون‌های گرمی داره.
البته اینم بگیم که هوای پرند بسیار تمیز بوده و خبری از  آلودگی‌های تهران نیس.

نوشته دیگر :   وفای به عهد جنجالی؛ اتمام اولین فاز از دیوار مرزی ۱۰ متری «دونالد ترامپ» در مرز مکزیک

از نظر حمل و نقل و دسترسی به تهران هم پردیس امتیاز بالاتری می‌گیرد. فاصله پردیس به تهران تقریبا نصف راه پرند-تهرانه. اما دسترسی پرند به آزادراه‌ها و شهرهای دور و بر بهتر و متروی اونم در دست احداثه. پردیس نمای شهری زیباتری داره اما در پرند بعضی فازها هنوز دارای نمای بیابانی هستن. علی‌رغم همه برتری‌های فعلی پردیس نسبت به پرند، قیمت پایین‌تر مسکن، وجود سرزمین ایرانیان، موقعیت جغرافیایی و هدف دار و چشم‌انداز روشن پرند باعث شده مردم در انتخاب بین این دو شهر دودل شن.

قیمت در شهرهای حومه تهران با در نظر گرفتن متراژ، منطقه، امکانات، سال ساخت و … متغیر بوده ولی بازم نسبت به قیمت مسکن در داخل شهر تهران بسیار کمتره. واسه خرید آپارتمون در پرند و پردیس هم گزینه‌های مسکن مهر هست و هم خونه‌ های ویلایی و آپارتمون‌های شخصی‌ساز لوکس که قیمتی بالاتر دارن.

واحد ۸۶ متری نوساز و دوخوابه مسکن مهر در پردیس ۱۶۰ میلیون تومن به فروش می‌رسد. در همین متراژ آپارتمون مسکن مهر نوساز در پرند ۱۱۵ میلیون تومن قیمت‌گذاری شده.
کلا قیمت واحدهای مسکن متر به ازای هر متر تا حدود ۱٫۵ برابر بیشتره. ۹۰ متری دو ساله ساخت شرکت ترکیه‌ای کوزو در پرند ۱۳۵ میلیون تومن به فروش می‌رسد. اما در پردیس ساخت کوزو با همین متراژ و با قدمت شش سال، ۱۶۰ میلیون تومن آگهی شده.