مطالب عمومی سری اول

وفای به عهد جنجالی؛ اتمام اولین فاز از دیوار مرزی ۱۰ متری «دونالد ترامپ» در مرز مکزیک

حصاری فلزی به ارتفاع ۳۰ فوت (۹٫۱ متر) و به طول ۲ مایل (۳٫۲ کیلومتر) در مرز مکزیک و آمریکا به عنوان اولین فاز از پروژه کشیدن دیوار مرزی بین دو کشور واسه جلوگیری از ورود مهاجران، پناهجویان و البته ورود مواد مخدر به آمریکا کشیده شده و انگار دونالد ترامپ در آخر دومین سال از ریاست خود بر کاخ سفید، جنجالی ترین قولش مبنی بر ساخت دیوار مرزی بین آمریکا و مکزیک رو هم عملی کرده. روی این حصار فلزی که اولین فاز از دیوار جنجالی دونالد ترامپ هستش اسم ایشون حک شده.

کریستین نیلسن، وزیر امنیت داخلی آمریکا اولین فاز از این حصار رو در روز جمعه گذشته در شهر کالیفرنیا گشایش کرد.
اون در پیامی اخطار آمیز به کاروان مهاجران و پناهجویان راه افتاده از هندوراس به سمت مرزهای آمریکا با مکزیک که به کندی حرکت کرده و هر روز از تعداد اونا کم میشه گفت که «همه گزینه ها روی میزه». این کاروان حالا در فاصله ۹۹۰ مایلی مک آلن در تگزاس قرار داشته و در حال نزدیک شدن به مرزهای آمریکا با مکزیک هستن، هرچند دولت مکزیک با ارائه کارتای شناسایی موقتی و شغل در تلاشه که دستکم بخشی از  این پناهجویان رو در کشور خود نگه داره.

بعد از این که کارگران، پلاک شامل نام دونالد ترامپ و خیلی از مقامات ارشد الان آمریکا منجمله خود خانوم نیلسن رو روی این حصار نصب کردن، ایشون در این باره اینجور گفت: «بذارین روشن حرف بزنم، دیوار کشیدن موثر میشه. ما به همه گزینه های ممکن در داخل این سازه قانونی فکر می کنیم تا مطمئن شیم کسایی که اجازه قانونی واسه ورود به این کشور رو ندارن وارد اون نشن». این حصار از دیوار بتنی اولیه ای که نزدیک مرز سن دیگو به عنوان بخشی از وعده دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶ ساخته شد جدا شده.
پنتاگون هم تایید کرده که استقبالی از پناهجویان در کار نیس و نیروهای نظامی بیشتری رو به مرز جنوبی کشور فرستاده س.

نوشته دیگر :   کتاب‌شناسی «هاروکی موراکامی»، نویسنده سرشناس ژاپنی

اینجوری بین ۸۰۰ تا ۱٫۰۰۰ نگهبان مرزی دیگه به این منطقه از خاک آمریکا اعزام می شن.
این نیروها به نیروهای گارد ملی که از اوایل سال الان با عبور غیرقانونی از مرز این کشور به مقابله پرداخته ان متفاوت هستن. این افراد فقط به مراقبت و نظارت از مرز پرداخته و تحت رهبری و کنترل فرمانداران ایالتی قرار داشتن. الان بیشتر از ۲٫۰۰۰ نیروی گارد ملی در مرز آمریکا با مکزیک گذاشته شدن تا از ورود پناهجویان، مهاجران و قاچاقچیان مواد مخدر به آمریکا جلوگیری کنن. به گفته یکی از مقامات وزارت دفاع آمریکا که نام اون معلوم نشده، این عملیات از ۳۰ اکتبر تا ۱۵ دسامبر در کالیفرنیا، آریزونا و تگزاس انجام شده و البته این نیروها در دستگیری پناهجویان و مهاجران دخالت ندارن.

به گفته مقامات پنتاگون، علاوه بر مشکلات و حصارها، هلی کوپترها و هواپیماها هم به جابجایی کارکنان و گشت زنی بر فراز مرز آمریکا و مکزیک پرداخته و تیمای پزشکی هم واسه درمان بیماران و آماده سازی اونا واسه انتقال به کشور خودشون در این مناطق فعال هستن. هم اینکه می گن که اقدامات شدیدتری واسه جلوگیری از ورود کسایی که از کشورای اسلامی میان و یا پاسپورت اونا واسه کشورای اسلامیه به آمریکا در راه س. در حالی که تنها ۱۰ روز تا شروع انتخابات میان دوره ای در آمریکا باقی مونده، نیلسن درخواست کرد که بودجه بیشتری واسه ساخت دیوار مرزی (یا حصار مرزی) بین مکزیک و آمریکا در نظر گرفته شه.

اون در پیامی توییتری در این باره اینجور گفته: «امنیت مرز امنیت ملیه. ما واسه ادامه ساخت دیوار مرزی به بودجه نیاز داریم. ما واسه تامین امنیت مرز به نیرو نیاز داریم. و به قوانینی نیازمندیم که به نفع مردم آمریکا باشه. من باور ندارم که حل این مشکل واسه کنگره کار سختی باشه، اونا باید این بحران رو مهم بدوننش. اون در پیامی دیگه ضمن تشکر از گمرک و بخش کنترل مرزی آمریکا در مرز ال سنترو به خاطر همکاریشان در تکمیل اولین فاز از دیوار مرزی بین آمریکا و مکزیک که دونالد ترامپ بارها از اون سخن گفته، قول اونو داده بود و با واژه « دیوار POTUS» (دیوار رییس جمهور آمریکا) ازش صحبت به میون میاد اینجور گفت: «بسیار مفتخرم که امروز تکمیل شدن بخش اول از POTUS و تشکر خود از همه همکارانی که واسه ایجاد سیستم جدید دیواری به ما کمک کردن رو اعلام کنم».

نوشته دیگر :   آنچه درباره نگهداری مواد غذایی در یخچال و فریزر باید بدانیم

در این میون، دونالد ترامپ هم به مهاجران و پناهجویان اخطار داده و در سخنرانی خود در جمع رهبران محافظه کار جوون سیاهپوست در روز جمعه اینجور گفت:«من ارتش رو فرا خوندم. ما به اونا اجازه ورود نخوایم داد، اونا همین الان باید برگردن چون به اونا اجازه نخوایم داد». باید منتظر موند و فرجام دو واقعه رو دید: یکی اینکه پس از رسیدن پناهجواین هندوراسی به مرز آمریکا چه اتفاقی می افته و عکس العمل دونالد ترامپ و نیروهاش در مرز چه میشه. دوم این که ادامه ساخت دیوار مرزی و حصاری که ترامپ به عنوان یکی از جنجالی ترین قول هاش در زمان رقابتای انتخاباتی مطرح کرده بود چیجوری ادامه پیدا می کنه.