مطالب عمومی سری اول

بهترین سریال های تلویزیونی خارجی برای تماشا در ایام نوروز: شبکه Showtime

کم کم به پایان سال ۹۶ شمسی نزدیک شده و واسه استقبال از سال جدید آماده میشیم. ایام تعطیلات نوروز یکی از بهترین و خاطره انگیزترین ایام ساله که میشه خستگی یه سال کاری رو جبران کرد.
این وسط بیشتر افراد و خونواده ها از قبل واسه این ایام تعطیل برنامه ریزی کرده و هر یک طوری این ایام رو می گذرونن؛ بعضی با سفر و بعضی با در کنار خونواده بودن. راه های مختلفی واسه لذت بردن از این ایام هست که بسته به شرایط و چیزای مورد علاقه افراد متفاوت میشه. این وسط تماشای سریالای تلویزیونی یکی از بهترین و عادی ترین روش هاییه که خونواده ها و افراد در نظر می گیرن.

امروزه با در نظر گرفتن این که دوران طلایی تلویزیون نامیده می شه بسیاری اوقات فراغت خود رو با تماشای یه سریال تلویزیونی می گذرونن. در سالای گذشته علاوه بر سریالای تلویزیونی داخلی و سریالای مخصوص نمایش خونگی، سریالای خارجی هم طرفدارن زیادی پیدا کردن. اینجوری می خوایم در مطلبی دنباله دار و به صورت جدا شده از هم شبکه های تلویزیونی خارجی، سریالای برتر هر شبکه یا سرویس اینترنتی رو به شما معرفی کنیم که در صورت علاقه در ایام تعطیلات نوروز به تماشای تعدادی از اونا بشینین. این قسمت رو به شبکه تلویزیونی شوتایم  (Showtime) اختصاص دادیم و می خوایم بهترین سریالای این شبکه، مثل قدیمی و جدید، رو به شما معرفی کنیم.

۱۰- میلیاردها

مدت انتشار: ۲۰۱۶ تا حالا (۲ فصل)

از وقتی که کار و کاسبی ساختمون سازی در سال ۲۰۰۷ با رکودی سخت همراه شد، وال استریت به دشمن شماره یه هالیوود و رسانه ها تبدیل شد و در فیلما و سریالای زیادی به طمع فعالان وال استریت و نابود کردن زندگی بقیه از راه پریشون کردن بازار به وسیله این بخش از اقتصاد آمریکا پرداخته شد.
سریال «میلیاردها» (Billions) بازی موش و گربه بین یه بانکدار متمول به نام رابرت اکسل رود (دیمین لوییس) و یه وکیل دولتی به نام چارلز رودز (پل جیاماتی) رو روایت می کنه که این وسط رودز می خواد به هر راه که شده اکسل وود رو به دلیل مفاسد اقتصادی گیر انداخته و وال استریت رو از فساد پاک کنه.

در «میلیاردها» از بازی خیره کننده پل جیاماتی و دیمین لوییس و داستان پردازی بی اشکال و دیالوگای عجیب ای که استفاده کرده می شه واسه جذب مخاطبان استفاده می کنه.
سریال «میلیادرها» به زیبایی کامل بوروکراسی فاسد و طمع واسه کسب درآمد و سود بیشتر در دنیای سرمایه داری حتی به قیمت نابود کردن زندگی بقیه رو به تصویر میکشه. اینجوری این درام تجاری جنایی با اضافه کردن بر شاخصهای منفی شخصیت اصلی داستان به نقد نئولیبرالیسم و سرمایه دارانی می پردازه که از بقیه سوء استفاده کرده و یا تلاش در به بند کشیدن اونا دارن.

۹- کالیفرنیایی سازی

مدت انتشار: ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴ (۷ فصل)

مطمئنا سریال کمدی «کالیفرنیایی سازی» (Californication) به لطف بازی خیره کننده دیوید داچوونی یکی از سریالای ساخت شبکه شوتایمه که لیاقت قرار گرفتن در این فهرست رو داره.
ایشون در این سریال نقش هانک مودی رو بازی می کنه، مردی الکلی که در نه گفتن مشکل داره و در واقع نویسنده ایه که جا و مکان خاصی نداره و هر بار در گوشه ای از شهر کالیفرنیا که تازه به اون جا به جایی مکان کرده، شب رو به صبح میرسونه.

ایشون به دلیل اعتیادش به الکل و مواد مخدر و زنباره بودنش همیشه با همسر و دخترش مشکل داره.
ایشون واسه این که هدفی در زندگی خود داشته باشه تلاش می کنه و به راه های زیادی متوسل می شه و در آخر بهترین هدف رو واسه داشتن یه زندگی خوشحال و خوب پیدا می کنه.
«کالیفرنیایی سازی» هر چند داستانی تکراری داره اما بسیار عمیق تر از دیگر سریالای اینطوری به بررسی شخصیت نقش اول داستان و دوستان عجیب و غریبش می پردازه. هر فصل از این سریال اتفاقات جالبی در خود داشت هر چند در آخر پایانی غیرمنتظره رقم خورد.

۸- ویدز

 

مدت انتشار: ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۲ (۸ فصل)

 

قبل از این که والتر وایت با «بریکینگ بد» به معروفیت برسه و قبل از اون که درهای زندان با «نارنجی همون مشکی س» باز شه، جنجی کوهن سریال «ویدز» (Weeds) رو ساخت که شخصیت اصلی اون پس از مواجه شدن به روزگاری سخت به دنیای جنایت و خلافکاری پناه می بره. داستان سریال شباهت بسیاری به سریال «بریکینگ بد» داره اما به اندازه اون خشونت و نفرت رو به نمایش نمی ذاره. «ویدز» داستان زنی به نام نانسی بوتوین رو روایت می کنه که تازگیا به دلیل مرگ یهویی همسرش به خاطر حمله قلبی بیوه شده و واسه تامین هزینه های خود و خونواده اش به فروش ماریجوآنا روی می آورد. کم کم اون بیشتر و بیشتر در دنیای تبهکاری و فروش مواد مخدر غرق می شه و این وسط هر روز مشکلات جدیدی واسه ایشون ایجاد می شه.

نوشته دیگر :   چه مواد غذایی را می توان برای مدت های طولانی در فریزر قرار داد؟

هر چند در ظاهر«ویدز» می تونه تلاشای ماجراجویانه یه زن طبقه متوسط رو واسه امرار معاش در روزگاری سخت به نمایش بزاره اما بن مایه این سریال ً ماجراجویانه و جنایی بیشتر کمدیه و با لحنی گزنده فساد موجود در جامعه رو به تصویر میکشه. علاوه بر پیش زمینه کمدی، صحنه های غیرقابل انتظاری از خشونت و بیرحمی هم هست که خطر موجود در دنیای تبهکاری نانسی رو به شما یادآور می شه.
سریال «ویدز» مانند یه درخت رشد می کنه که واسه یه مدت شما رو به دنیای «بریکینگ بد» می بره هرچند نمی تونه خود رو در همون سطح نگه داره.

۷- پنی خوفناک

مدت انتشار: ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ (۳ فصل)

جون لوگان که نویسندگی فیلمنامه فیلمای مشهوری مانند «گلادیاتور»، «هوانورد» و «اسکای فال» رو در کارنامه داره این بار عزمشو جزم کرد هنر داستان نویسی خود رو به شکل یه سریال تلویزیونی فانتزی با نام «پنی خوفناک» (Penny dreadful) به نمایش بزاره. این اسم نامأنوس در واقع به داستانای کمیکی در اواخر قرن نوزدهم اشاره داره که تنها یه پنی قیمت داشتن و معمولا ً بی ارزش و بی ارزش انگاشته می شدن و لوگان خوب از این داستانا واسه شکل دادن به یه دنیای واحد ترسناک استفاد کرده.

در این سریال فرانکشتاین با دوریان گری ملاقات می کنه؛ ون هلسینگ به دیدار دکتر جکیل میره و دراکولا خود رو در روبرو شدن با مرد گرگ نما می بینه. این سریال با حضور بازیگران سرشناسی مانند جاش هارتنت، ایوا گرین و تیموتی دالتون در ساخت یه دنیای ترسناک در قرن نوزدهم بسیار موفق بوده.
داستان این سریال با پیش رفتن فصلای اون سخت تر و دوست داشتنی تر می شه.
«پنی خوفناک» در عین ناباوری و پس از پایان فصل سوم در بالاترین درجه خود به پایان رسیده و تماشاگران رو در شوکی بزرگ فرو برد.

۶- ری داناوان

مدت انتشار: ۲۰۱۳ تا حالا (۵ فصل)

سریال جنایی ماجراجویی «ری داناوان» (Ray Donovan) هم مانند دیگه سریالای این شبکه تلویزیونی از بازیای خوب و بی اشکال و بادوام بازیگران خود استفاده میکرد، حتی وقتی که داستان و خط سیر اون به اون خوبی که باید نیس و بار اصلی سریال رو باید بازیگران اصلی به دوش بکشن. در این سریال لیو شریبر نقش ری رو بازی می کنه، مردی که گندکاریای مشتریان خود رو اصلاح می کنه و در این راه سخت ترین کارا رو باید تنها خودش بکنه و این وسط هم باید نقش خود رو به عنوان مرد خونواده و انسانی خوش قلب نسبت به زندگی خانوادگی اش حفظ کنه.
ایشون علاوه بر اینکه باید از هر روش ممکن مشکلات مشتریان خود رو حل و فصل کنه و در عین حال خونواده اش رو هم خوب اداره کنه با مشکلات دیگری که هر چند وقت یه بار بقیه براش پیش میارن هم باید کنار بیاد.

مطمئنا بازی خیره کننده و بی اشکال شریبر نقطه اصلی قوت«ری داناوان» است که درون پریشون و پر از گناهی داره و خوب این احساس داخلی خود رو به شکل شغل جالبش میگه. این سریال پر از بازیگران شناخته شده که از اون جمله میشه به جون وویت، جیمز وودز و یان مک شین اشاره کرد اما این وسط بار اصلی سریال بر دوش شریبر گذاشته شده.

۵-رابطه

مدت انتشار: ۲۰۱۴ تا حالا (۳ فصل)

هر داستانی معمولاً دو جنبه داره و سریال جنایی-عاشقونه «رابطه» (The Affair) به بهترین شکل ممکن دو طرف یه ماجرا رو به تصویر میکشه. این سریال در مورد رابطه زن و مردیه که همزمان هم ما رو از خود متنفر میسازن و همزمان خود رو جای اونا گذشته و براشون دل می سوزونیم. این سریال رو باید سریالی روانشناسانه نامید که سوگیریای ذهنی ما هنگام اطلاع از یه ماجرای جنجالی رو مورد نقد قرار داده و با هر لحظه از سریال ما رو مجبور به پرسیدن سوالایی در این مورد از خود می کنه.
فصل اول تنها روی رابطه پرهیجان بین یه رمان نویس موفق به نام نوآه سالووی (دومینیک وست) و یه خدمتکار فقط به نام آلیسون لاکهارت (روث ویلسون) تمرکز داره که هر یک به دلیلی متفاوت دوستدار طرف مقابله و کم کم یه درام جنایی شکل میگیره.

نوشته دیگر :   وفای به عهد جنجالی؛ اتمام اولین فاز از دیوار مرزی ۱۰ متری «دونالد ترامپ» در مرز مکزیک

در ادامه داستان جنبه جنایی داستان بیشتر شده و به روابط خانوادگی و شخصی شخصیتای اصلی داستان پرداخته می شه.
در واقع «رابطه»  ژانر عاشقانه و جنایی رو با هم ترکیب کرده و نتیجه کار هم بسیار دیدنی از آب دراومده. در واقع سریال «رابطه» یه سریال رازآلود جنایی پیچیده س که درک شما از زندگی و جهان رو به رقابت میکشه و دیدگاه بقیه به شمام این وسط مورد بررسی قرار میگیره. پیچیدگی شخصیتا در ترکیب با خطوط داستانی مخالف و مهیج شما رو همیشه در حیرت زدگی و تعجب فرو می بره.

۴- بی حیا

مدت انتشار: ۲۰۱۱ تا حالا (۸ فصل)

بعد از موفقیت سریال بریتانیایی «بی حیا» (Shameless) شبکه شوتایم زمان رو واسه ساخت نسخه ای آمریکایی از این سریال مناسب دید و سازنده نسخه بریتانیایی، پل ابوت، که ساخت این سریال در بریتانیا رو از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۳ ادامه داد تصمیم به ساخت این سریال در آمریکا در سال ۲۰۱۱ گرفت. این سریال داستان یه خونواده از هم پاشیده و عجیب به نام خونواده گالاگر در حاشیه جنوبی شهر شیکاگو رو روایت می کنه.
این خونواده از ۶ بچه غیرقابل کنترل و بدون هیچ قید و بندی و پدر الکلی شون تشکیل می شه که زندگی فقیرانه ای دارن. پدر خونواده که مردی ضایع و خیت و مجرده رهبری این امپراطوری فساد رو برعهده داشته و از دسترنج بچه هاش استفاده می کنه.

در حالی که «بی حیا» در ظاهر به بررسی روانشناسانه خود ویرانی می پردازه اما فرزندان خونواده گالاگر باید هم گلیم خود رو از آب بیرون کشیده و هم با شیطان مقابله کنن و این وسط نقش سرپرست خونواده رو هم بازی کنن که در واقع وظیفه دیگه ایه. این سریال هم یکی از سریالای موفق این شبکه س که سرمایه گذاری زیادی روی اون انجام گرفته و تا حالا هم استقبال خوبی از طرف تماشاگران از اون شده.

۳- دکستر

مدت انتشار: ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۳ (۸ فصل)

سریال «دکستر» (Dexter) از اون دسته سریال هاییه که مناسب افراد نازک نارنجی و دل نازک نیس چون در این سریال خون زیادی می بینین پس واسه دیدن صحنه های ترسناک و مشمئز کننده آماده باشین. این سریال داستان  دکستر مورگان رو روایت می کنه، که در روز پلیسی وظیفه شناس و باهوش اهل میامی و در طول شب یه قاتل سریالی خوفناکه. در این سریال خوب طبیعت و ذات آدم به تصویر کشیده می شه پس انتظار هر چیزی رو داشته باشین. باید بدونین که این سریال برخلاف سریالای دیگه در این ژانر داستانی بسیار پیچیده داره چون شخصیت اصلی داستان می دونه که اشتیاق اون به قتل اشتباه و گناهه اما اون با روش خاصی که در انتخاب قربانیانش داره این عذاب وجدان خود رو کم می کنه.

در واقع قربانیان اون کسایی هستن که به دلیل جنایت هاشون باید تاوان پس بدن. این افراد قاتلان، دزدان و در مواردی هم قاتلین سریالی مانند خود شخصیت دکستر هستن. در تلاش واسه پاک کردن خیابونای شهر میامی از فساد و جنایت، دکستر به انسانی نیمه هیولا و نیمه قدیس تبدیل می شه.«دکستر» با پیچیدگیایی که به شخصیت دکستر داده تماشاگران رو تو یه برزخ جذاب قرار داد که تا اپیزود پایانی اونا رو رها نکرد. علاوه بر این که در هر اپیزود پیچیدگیای داستانی شما رو روی صندلی خود نیم خیز می کنه ، هر فصل هم با شخصیتای مهمون مثبت و منفی بر جذابیت داستان اضافه می کنه.

نوشته دیگر :   مهم‌ترین قوانین برای تهیه جهیزیه عروس

۲-سرزمین بابایی

مدت انتشار: ۲۰۱۱ تا حالا (۶ فصل)

سریال تریلر جاسوسی «سرزمین بابایی» (Homeland) رو باید بهترین سریال شبکه « Showtime» دونست چون علاوه بر این که در جشنواره های تلویزیونی جوایز زیادی رو دریافت کرده بلکه هر بار با فصلی جدید، داستانی خیره کننده رو هم با خود واسه تماشاگران به ارمغان می آورد. این سریال با داستان موش و گربه بازی بین یه مامور درمونده سازمان سیا به نام کری متیسن (کلر دینس) و یه سرباز آمریکایی به نام نیکلاس برودی (دیمین لوییس) که در افغانستان بوده شروع می شه.
برودی که همه فکر میکردن در جنگ کشته شده واسه یه مدت به وسیله طالبان اسیر بوده و پس از برگشت غیرمنتظره به ایالت متحده به عنوان یه قهرمون مورد استقبال قرار میگیره.

«سرزمین بابایی» در سه فصل ابتدایی خود با تغییرات و پیچیدگیای داستانی جذاب، ارتباطای پیچیده بین شخصیتای اصلی داستان و جبهه گیریا و اتحادهای دردسرساز باعث شد که تماشاگران خیلی از این سریال استقبال کنن. بعد از پایان فصل سوم تغییراتی کلی در داستان سریال اتفاق افتاد که بر هیجان سریال اضافه کرد.
خلاقیت در «سرزمین بابایی» به اندازه ایه که نمیشه واسه اون پایانی قایل شد و به خاطر همین پخش سریال «سرزمین بابایی» بازم ادامه داشته و فصل هفتم اونم در فوریه ۲۰۱۸ (اواخر بهمن ۱۳۹۶) شروع شده.

۱-توین پیکس: برگشت

مدت انتشار: ۲۰۱۷ تا حالا (۱ فصل)

در حالی که خیلی از سریالایی که پس از سالای متوالی توقف، بازسازی شده و برگشت ناموفقی داشتن اما دیوید لینچ با برگردوندن سریال پرطرفدار جنایی خود با نام «توین پیکس» (Twin Peaks) که در سالای ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۱ درزمان دو فصل پخش شد دوباره نشون داد که دنیای تلویزیون حد و مرز نمی شناسه. دیوید لینچ این سریال رو در سال ۱۹۹۰ ساخته و پس از ساخت دو فصل و استقبال خیره کننده تماشاگران از داستانی مهیج و بی اشکال اما به دلیل مشکلات و اختلافات ادامه ساخت اون کنسل شد.
تا این که در سال ۲۰۱۷ دوباره دیوید لینچ پس از نزدیک به سه دهه عزمشو جزم کرد دوباره این سریال خاطره انگیز رو با عنوان «توین پیکس: برگشت» (Twin Peaks: The Return) زنده کنه.

نسخه جدید «توین پیکس» همون چیزی بود که تماشاگران انتظارش رو داشتن: جذاب، ترسناک، دارای طنزی نیشدار، با داتستانی تلخ و البته منحصر بفرد. هر چیزی که از یه سریال جنایی بخواین در این سریال می بینین و چیزایی خواهید که هیچ وقت فراموشتان نمی شن. داستان این سریال در فصل سوم پس از اتفاقات ۲۵ سال پیش اتفاق می افته و اتفاقات زیادی رو مورد بررسی قرار میده که یا یه مامور وِیژه سازمان اف بی آی  به نام دیل کوپر (کایل مک لاچلان) در رابطه هستن. «توین پیکس» با استقبال خیلی از طرف تماشاگران و منتقدین مواجه شده و نامزد جوایز زیادی در جشنواره های تلویزیونی شد.
مطمئنا سریال «توین پیکس» یکی از سریال هاییه که در ایام تعطیلات نوروز باید در لیست تماشای خود بذارین.

در این مطلب سریالی تلاش کردیم شما رو با ۱۰ مجموعه تلویزیونی برتر شبکه تلویزیونی شوتایم آشنا کنیم هر چند انتخاب ۱۰ عنوان از بین این همه عنوان سنتی و جدید این شبکه کار بسیار سختی بود و این وسط مجبور شدیم سریالای خوش ساخت و مشهوری رو ندیده بگیریم. مطمئنا مجموعهاییایی مانند «برادری» (Brotherhood)، «خونه دروغا» (House of Lies)، « Episodes»، «پرستار جکی» (Nurse Jackie)، «بورجیاها» (The Borgias)، «تودورها» (The Tudors) و «آمریکا تارا» (United States of Tara) هم می تونستن در این فهرست جایی داشته باشن.

۱۶ سریال تلویزیونی جدید و برتری که سال ۲۰۱۸ منتشر می شن

بهترین سریالای تلویزیونی سال ۲۰۱۷ که باید ببینین [قسمت اول]