مطالب عمومی سری اول

نگاهی به سه علت شایع خرابی یخچال ها و راه حل های آسان برطرف نمودن آن ها

یخچال وسیله ای بسیار لازمه که امروزه در هر خونه ای پیدا میشه. اونا می تونن مواد غذایی رو تازه نگه دارن و زندگی راحتی واسه ما به ارمغان بیارن. به خاطر همین، درست کار کردن یخچالا و آشنایی با سیستم اونا اهیمت بالایی داره.
واسه برطرف کردن تموم مشکلات و خرابیا، احتیاجی به تعمیرکارهای حرفه ای نیس و میشه با کمی تلاش و دقت، اونا رو شخصا برطرف کرد.
ما اینجا می خوایم به سه نمونه از مشکلات شایع یخچالا بپردازیم و شما رو واسه رفع اونا راهنمایی کنیم.

مصرف انرژی زیاد:

یخچالا می تونن حسابی جیب شما رو خالی کنن. اونا یکی از پرمصرف ترین لوازم خونگی هستن، به خاطر همین مصرف زیادتر از اندازه برق به وسیله اونا هزینهاتون رو زیاد می کنه.

دلیل: یکی از شایع ترین علل مصرف زیاد و یا بد کار کردن یخچالا (به خصوص اگه در مناطق غبارآلود زندگی کرده و یا حیوانای خونگی زیاد دارین)، خاک گرفتن کندانسور (پشت یخچال) اوناس.

راه حل: برق یخچال رو قطع کنین. در بیشتر موارد، کنداسورها در قسمت پایین تعبیه شدن. واسه دسترسی به اون، توری رو با به کار گیری بیرون آوردن گیرها (پیچ) وردارین. ار جاروبرقی واسه تمیز کردن کنداسور استفاده کنین. در صورت کثیف بودن زیادتر از اندازه می تونین از برس کمک بگیرین. توری رو سر جاش قرار داده و یخچال رو روشن کنین.

دلیل ۲: پایین آوردن دمای یخچال علاوه بر افزایش مصرف انرژی، یخ زدگی و فاسد شدن مواد غذایی رو داره.

راه حل: دمای یخچالا معمولا بین ۲٫۸ تا ۴٫۴ درجه سلسیوس تنظیم می شه.
یه دماسنج رو درون بطری آب بذارین و اونو در طبقه وسط بذارین. در فواصل مشخص دما رو تغییر بدین تا به مقدار مورد نظر برسین. اگه مشکل برطرف نشد، با یه فرد حرفه ای مشورت کنین. ترموستات، فن و کندانسور می تونه دلیل این مسئله باشه.

نوشته دیگر :   از سر درد خوشه ای تا میگرن؛ انواع سر درد و روش های درمان آن

چکه کردن آب:

چکه کردن آب از پایین یخچال، هیچ وقت علامت خوبی نیس، اما نباید خیلی نگران این مسئله باشین، چون راه حلایی ساده واسه اون هست.

دلیل: زهکش یخ زدایی مسدود، یکی از اصلی ترین علل اتفاق افتادن این موضوعه. وقتی که شلنگ زهکش با مواد غذایی یا گردوغبار پر می شه، آب از پایین یخچال چکه می کنه.

راه حل: تلاش کنین با آب گرم، به زهکش درون فریزر ضربه بزنین یا از بادکشی (قیف) کوچیک واسه این کار استفاده کنین. این کار با به کار گیری سیم لوله پاک کن و چوب لباسی باز شده هم قابل انجامه. اگه مشکل پابرجا بود، پاک کردن دستی گردوغبار که باعث گرفتگی شیر یه طرفه در انتهای شلنگ زهکش شده می تونه کارساز باشه.

یخچال رو از جای خود خارج کنین و شلنگ زهکش رو در پنل پشتی پیدا کنین. این شلنگ به یه واشر مجهزه که وظیفه تنظیم رطوبت و جلوگیری از ورود گردوغبار رو رو دوش داره.
شیر رو با به کار گیری آب داغ و صابون شسته و بعد در جای خود بذارین.

دلیل ۲: اگه لوله منبع آب یخ زده باشه، آب از زیر یخچال چکه می کنه.
این مسئله روی تولید یخ موثر میشه و جریان آب هم کنه می شه.

راه حل: یخچال رو خاموش کنین و شیر قطع و وصل رو پیدا کنین. از بسته بودن شیر اطمینان حاصل کرده و هرگونه چکه، پیچ خوردگی و گرفتگی در لوله پلاستیکی تغذیه رو بررسی کنین. در صورت مشاهده این موارد، اونو تعویض کنین. اگه به انسداد برخورد کردین، یخچال رو ۲ ساعت خاموش نگه دارین تا مشکل برطرف شه.
در صورت حل نشدن مسئله، با یه تعمیرکار مجرب مشورت کنین.

نوشته دیگر :   از «صیاد» تا «مرصاد»؛ با پدافند موشکی ایران آشنا شوید

تجمع یخ در فریزر

علل مختلفی واسه وجود توده یخ در فریزر هست و راه حلای ساده ای هم واسه اون ارائه شده.

دلیل: باز گذشتن درب فریزر به مدت طولانی می تونه سطح رطوبت رو زیاد کرده و یخ زدگی رو به همراه داشته باشه.

راه حل: راه حل ساده اینه که درب فریزر رو به موقع ببندین؛ با این حال بسته نشدن درب به صورت خودکار هم می تونه اینجور مشکلی ایجاد کنه.
یخچال رو از جای خود بیرون کشیده و به پایه های جلویی دسترسی پیدا کنین. از بسته شدن خودکار دربا مطمئن شین. دیگه دلیل اون می تونه تایمر یخ زدایی خراب باشه.

دلیل ۲: آهنربای نواری کنار درب یخچال هم می تونه اینجور مشکلی بسازه.

راه حل: تلاش کنین اونو با به کار گیری آب گرم و صابون تمیز کنین. با به کار گیری هوله آهنربا و دور و بر اونو خشک کرده درب رو ببندین. اگه این راه موثر واقع نشد، فریزر رو خاموش کرده و تموم مواد یخ زده فاسد شدنی رو خارج کنین. واشر رو جدا کرده و تموم پیچا رو باز کنین. نوار جدید رو سر جاش بذارین و پیچا رو ببندین. دوباره مواد غذایی رو در فریزر بذارین و اونو روشن کنین.