مطالب عمومی سری اول

آنچه آرایشگران مایلند، مشتری های شان در مورد آرایش صورت بدانند

بیشتر وقتی که یه آرایشگر یا گریمور مبادرت به آرایش صورت تون می کنه، از اون توقع دارین که شما رو بسیار قشنگ تر از چیزی که هستین به نظر برسونه. اگه اون فرد مجربی باشه خود بهتر از هر کسی می دونه که مناسب ترین گزینه واسه شما کدامه.

در خیلی از مواقع، دخالتای بی جای مشتریان دلیل می شه که ایشون نتونه خوب چیزی که رو که واسه قشنگ تر به نظر رسیدن لازمه رو به انجام برسونه.

در ادامه به بعضی از مواردی پرداخته می شه که خیلی از آرایشگران آرزو دارن که مشتریاشون در اون رابطه آگاهی لازم رو داشته و در مراجعات خود به سالنای زیبایی اونا رو رعایت کنن. این موارد رو با هم تقدیم حضوتون می کنیم:

دندونای تون رو مسواک بزیند

خیلی از آرایشگران از بوی بد دهن مشتریان خود شاکی هستن. پس بهتره قبل از مراجعه به آرایشگرتان، دندونای تون رو مسواک و از خوشبو کننده های دهن استفاده کنین.

از نمونه های مشابه الهام بگیرین

وقتی که می خواین از آرایش کس دیگه ای الهام بگیرین دست کم نمونه ای رو انتخاب کنین که رنگ پوستش با شما شباهت داشته باشه. مثلا اگه پوست صورت تون روشنه و آرایشی از خانوم بیانسه رو  انتخاب کردین، نتیجه کار بسیار غیرواقعی میشه.

نمونه مورد علاقه و مناسب رو انتخاب کنین

وقتی که عکس یکی از چهره های مشهور رو به آرایشگر خود نشون می دید تا شما رو به اون شکل در آورد باید نزدیک ترین گزینه به حالت چشم، لب و مدل صورت رو انتخاب کنین.

به شخصیت آرایشگر خود احترام بذارین

آرایشگری صنعت خیلی بزرگی نیس اما هر روز با نمونه ها و چالشای جدیدی روبرو شدن. بهتره با وجود نبود وسعت این صنعت با آرایشگر خود با ادب برخورد کنین و مراقبت رفتارتون با اون باشین. یکی از آرایشگران در این مورد میگه، بعضی وقتا بعضی مشتریان من به شکلی با من رفتار می کنن گویی منو واسه یه مدت اجاره کردن.

نوشته دیگر :   فرق بیمه «خویش فرما» با «بیمه اجباری» چیست؟

خط لب رو به درستی بزنین

اول باید رژ لب رو روی لبا مالیده و بعد واسه محوکردن اون از خط لبی با رنگ مناسب استفاده کنین.

قبل از مراجعه به آرایشگرتان آرایش خود رو پاک کنین

بدیش اینه خیلی از خانوما قبل از مراجعه به آرایشگرشان، صورت خود رو نشسته و همون طور کثیف و نامرتب و با آرایش شب قبل به آرایشگاه مراجعه می کنن. بهتره واسه سلامتی پوست خودتون هم که شده با اون برخورد بهتری داشته باشین.

هیچوقت به یه فرد ماهر توهین نکنین

بعضی از آرایشگران بر این باور هستن که بعضی از مشتریان شون وقتی که روی صندلی می شینن به اونا می گن: “لطفا منو مثل دلقکای سیرک نکن.” این یه جور بی احترامی به آرایشگر حساب می شه.

اگه شما به اون فرد اعتماد ندارین نباید به اون مراجعه کنین و بهتره آرایشگر دیگری رو واسه انجام این کار انتخاب کنین.

آرایشگر حرفه ای تموم زیباییاتون رو می بینین

آرایشگران می گن وقتی که مشتری روی صندلی می شینه ما هیچ قضاوتی در مورد اون فرد نمی کنیم و تموم زمان و تمرکز خود رو واسه قشنگتر به نظر رسیدن اون می ذاریم. در واقع ما تموم زیباییا رو در نظر می گیریم و تلاش می کنیم که بیشتر روی مشکلات صورت و بر طرف کردن اونا تمرکز داشته باشیم.

به آرایشگر خود مبلغ اضافه به عنوان جایزه تقدیم کنین

همونجوریکه بعد از رفتن به رستوران به گارسون مبلغی رو پرداخت می کنین، لازمه که در زمان پرداخت صورت حساب خود مبلغی رو به آرایشگرتان هم تقدیم کنین. در خیلی از کشورای جهان این مبلغ چیزی در حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد کل مبلغیه که پرداخت کردین.

از گفتن جمله “متاسفم” دوری کنین

در زمان مراجعه به آرایشگرتان اعتماد به نفس لازم رو داشته باشین و از مشکلات احتمالی تون هراسی نداشته باشین.

نوشته دیگر :   آنچه درباره نگهداری مواد غذایی در یخچال و فریزر باید بدانیم

درخشندگی بیشتر از اندازه چهره خیلی هم خوب نیس

میان وجود کمی درخشندگی روی چهره و بیشتر از اندازه اون تفاوتایی هست.
یکی از کابوسای بعضی از آرایشگران حرفه ای اینه که از اونا خواسته شه که اینجور درخشندگی رو به صورت افراطی روی چهره یه مشتری نشون بدن. این کار حالت طبیعی صورت رو نابود می کنه.

فوت وفن کنتور واسه همه جا کاربرد نداره

این فوت وفن بیشتر واسه دوامای بیشتر و واسه چهره های معروف سینمایی و در پشت صحنه ها کاربرد داره.
خصوصا وقتی که اونا در سفر هستن و لازمه که با به کار گیری پودرهای گریم، تجدید آرایش کنن از این روش استفاده می شه.

منظور از این فوت وفن به کار گیری تیره روشنایی واسه ایجاد برجستگی و فرورفتگی روی صورته. تصویر زیر به درک بهتر اون کمک می کنه.

گریم فقط واسه خانوما نیس

نه فقط زنان به مراقبت از پوست خود احتیاج دارن بلکه این پیشنهاد به آقایون هم می شه.
خصوصا زمانایی آقایون در مقابل دوربین قرار می گیرن، گریم کاربرد بیشتری پیدا می کنه.

از مقایسه خود با چهره های بسیار معروف دوری کنین

بعضی از آرایشگران می گن که بهتره هر فردی با ظاهر خود کنار بیاد و اونو قبول کنه و طبیعی ترین حالت رو واسه قشنگ تر شدن چهره خود انتخاب کنه.

در مورد ابروها مشورت بگیرین

وقتی که ابروها حالت طبیعی خود رو دارن، بهترین ظاهر رو به شما میدن.
از بیشتر از اندازه برداشتن و دستکاری ابروها دوری کنین.

از شبکه های اجتماعی کپی ورداری نکنین

واسه انتخاب مدل ابروی خود به سراغ شبکه های اجتماعی نرید چون که در این شبکه ها بیشتر دستکاریایی روی ابروهای طبیعی شده و در بیشتر موارد هم قسمتای خالی اون به طور غیر طبیعی پر شده.
واسه اینکه ظاهر زیباتری داشته باشین، مدل طبیعی ابروهای خود رو حفظ کنین.

نوشته دیگر :   از «صیاد» تا «مرصاد»؛ با پدافند موشکی ایران آشنا شوید

جوشای صورت خود رو واسه آرایشگر تون باقی نذارین

واسه شروع آرایش صورت، وجود جوش می تونه دشواریایی رو به وجود آورد. با اینکه بیشتر آرایشگران و گریمورها می تونن راهنماییایی رو در این مورد به شما ارائه بدن اما شمام باید مراقبت از پوست خود رو در نظر داشته و از یه متخصص پوست کمک بگیرین.

خیلی از آرایشگران در واقع آرایش درمانی می کنن

یکی از آرایشگران با تجربه در این باره میگه: “چیزی که پشت هنر آرایشگری واسه من هست اینه که مشتریانم احساس بهتری نسبت به خودشون داشته باشن.”

ایشون میگه که من مشتریائی دارم که سالیان طولانی در شادیا و مصیبتای زندگی شون در کنارشون بوده ام.

یاد بگیرین که با آرایشگرتان همراه باشین

یکی از مهم ترین نقشایی که یه آرایشگر داره، صحبت آزاد با مشتری اشه. اگه به موضوعی که ایشون در مورد اون با شما صحبت می کنه علاقه ندارین، به اون بگید. ایشون می تونه موضوع اون صحبت رو عوض کنه.

هر آرایشگری واسه هر مشتری ای گزینه مناسبی به حساب نمیاد

دلیل اینکه یه آرایشگر نمی تونه واسه همه افراد مناسب باشه می تونه دلایل  زیادی داشته باشه. از اون جمله میشه به استایل افراد، نیازمندیا و انتظارات اونا اشاره کرد.
به دنبال آرایشگری باشین که با استایل و شخصیت شما هماهنگی داشته باشه.

لازم نیس که کرم پودر تموم صورت رو پوشش دهد

در واقع کرم پودر واسه تموم نقاط صورت کاربرد نداره بلکه با استفاده درست از بلِندرهای آرایشی باید اونو به مناطقی که لازمه از جمله استخون فک منتقل کرد.

بلندرهای آرایشی رو مرطوب کرده و روی صورت  بذارین. وقتی که به به کار گیری اون عادت کنین بدون اون نمی تونین به انجام آرایش خود ادامه بدین.

همه آرایشگرها حتما گریمورهای خوبی نیستن

واسه اینکه از کیفیت آرایش صورت خود اطمینان لازم رو داشته باشین بهتره به دنبال یه آرایشگر حرفه ای باشین. تجربه و مهارت می تونه در قشنگ تر به نظر رسیدن چهره شما نقش فراونی داشته باشه.