مطالب عمومی سری اول

ثروتمندترین سلبریتی های آمریکا در سال ۲۰۱۸؛ جرج لوکاس، کایلی جنر و جی زی

معروفیت و ثروت می تونن با هم همراه باشن، دستکم واسه بخش معدودی از آدمای خوش شانس. جرج لوکاس، خالق «جنگ ستارگان» (Star Wars) در فهرست ثروتمندترین سلبریتیای آمریکا در سال ۲۰۱۸ با ثروت خالص ۵٫۴ میلیارد دلار و به لطف فروش استودیو فیلم سازی خود با نام لوکاس فیلم (Lucasfilm ) در سال ۲۰۱۲ با قیمت ۴٫۱ میلیارد دلار به شرکت والت دیزنی در بالاترین جایگاه ثروتمندترین چهره های دنیای فیلم و سرگرمی آمریکا قرار گرفته. اونم اینکه خالق سری فیلمای «ایندیانا جونز» (Indiana Jones) بوده و یه استودیو فیلمسازی دیگه به نام American Zoetrope Studio رو با همکاری دیگه کارگردان سرشناس، فرانسیس فورد  کوپولا تاسیس کرده.

استیون اسپیلبرگ، دیگه کارگردان سرشناس سینما و از دوستان نزدیک لوکاس هم با ۳٫۷ میلیارد دلار ثروت در رتبه دوم قرار گرفته. اپرا وینفری با ۲٫۸ میلیارد دلار هم در رتبه سوم این فهرست قرار داشته و مایکل جردن هم با افزایش ۴۰۰ میلیون دلاری ثروت خود تونسته خود رو به رتبه چهارم فهرست ثروتمندترین سلبریتیای آمریکا برسونه. جردن در سال گذشته به لطف افزایش فروش کفشایی ورزشی و هم اینکه در دست داشتن ۹۰ درصد سهام تیم بسکتبال شارلوت هورنتز که بیشتر از ۸۰۰ میلیون دلار ارزش داشته و ارزش اون همیشه در حال زیاد شدنه به رتبه ای بهتر نسبت به سال گذشته برسه.

۱۰ سلبریتی پولدار اول این فهرست بیشتر از ۱۸٫۷ میلیارد دلار ثروت دارن که بسیار بیشتر از درآمد ناخالص داخلی کشوری مانند ایرلنده. سومین گزارش هرساله جفت و جور شده به وسیله مجله فوربس از ثروت خالص ۱۰ نفر اول فهرست نشون میده که ثروت این افراد نسبت به سال گذشته که ۱۸ میلیارد دلار بود ۴ درصد بیشتر شده و به مرز ۱۹ میلیارد دلار رسیده.

نوشته دیگر :   نقد فیلم ماهورا، روایتی ناگفته از جنگ ایران و عراق

یکی از سلبریتیایی که از تازه وارده های این فهرست هستش، کایلی جنره که ثروت خالص ۹۰۰ میلیون دلاری اش اونو در راهی قرار داده که می تونه جنر رو به جوون ترین میلیاردر خود ساخته جهان تبدیل کنه.
این سلبریتی جنجالی ۲۱ ساله که در میدون اجناس آرایشی فعاله از دو سال پیش که شرکت تولید اجناس آرایشی خود رو ساخت به کمک بیشتر از ۱۶۸ میلیون دنبال کننده خود در رسانه های اجتماعی جور واجور تونسته بیشتر از ۶۳۰ میلیون دلار درآمد داشته باشه.

جنر ۱۰۰ درصد سهام شرکت خود رو در اختیار داره که واسه قرار دادن اون در فهرست ثروتمندترین زنان خودساخته آمریکا کافی بوده.
کایلی جنر در ستایش رسانه ای که اونو به اینجور معروفیت و ثروتی رسونده اینجور میگه: «رسانه های اجتماعی پلتفرم جذابی هستن. من دسترسی بسیار آسونی به طرفداران و مشتریانم دارم». پردرآمدترین سلبریتی در این فهرست جی زی با ۹۰۰ میلیون دلار ثروت خالصه که به طور مشترک با جنر در رتبه پنجم قرار داره.

ثروت خالص اون نسبت به سال ۲۰۱۷ بیشتر از ۹۰ میلیون دلار زیاد شده که میشه اونو نتیجه سرمایه گذاری اون در شرکتای Armand de Brignac champagne و D’Ussé cognac و هم اینکه امپراطوری اون در دنیای سرگرمی یعنی Roc Nation و سرویس استریمینگ Tidal دونست. تنها خواننده دیگری که در این فهرست قرار داره، دیدی (Diddy) رپره که بین یه شعبده باز و یه نویسنده قرار گرفته. دیدی با بیشتر از ۸۲۰ میلیون دلار ثروت در رده هشتم ثروتمندترین سلبریتیای آمریکا قرار گرفته.

ثروتمندترین سلبریتیای آمریکا در سال ۲۰۱۸:

  • جرج لوکاس- ثروت خالص: ۵٫۴ میلیارد دلار

  • استیون اسپیلبرگ- ثروت خالص: ۳٫۷ میلیارد دلار
نوشته دیگر :   چه مواد غذایی را می توان برای مدت های طولانی در فریزر قرار داد؟

 

 

  • اپرا وینفری- ثروت خالص: ۲٫۸ میلیارد دلار

  • مایکل جردن- ثروت خالص: ۱٫۷ میلیارد دلار

 

  • کایلی جنر- ثروت خالص: ۹۰۰ میلیون دلار (مشترک)

 

  • جی زی- ثروت خالص: ۹۰۰ میلیون دلار (مشترک)

 

 

  • دیوید کاپرفیلد- ثروت خالص: ۸۷۵ میلیون دلار

 

 

  • دیدی- ثروت خالص: ۸۲۵ میلیون دلار
  • تایگر وودز- ثروت خالص: ۸۰۰ میلیون دلار (مشترک)
  1. جیمز پترسون- ثروت خالص: ۸۰۰ میلیون دلار (مشترک)